Teknokoloji
En TEKNOKOLOJİK Blog…

Ağların Çarpışması ( Büyük Teori )


ff_estonia_map_w.jpg
  • 1. ( Attacker ) = Hacker’lar , 2. (Bot Herder) = Çobanlar 3. (Zombie) = Zombiler 4. (Target) = Hedef (U.s.a)

Bir gün web servisinize gelen milyonlarca sorgu, tüm sunucularınızı kitliyor, makinaları tekrar başlatıp sistemi ayağa kaldırıyorsunuz, ancak sorgular gelmeye devam ediyor, tekrar kitleniyorsunuz. Sunucu tarlanızı genişletiyorsunuz sorguları karşılayabilmek için, siz genişlettikçe sorgular aynı oranda artıyor, bütün kaynaklarınızı sömürüyor, yine kitlenme. Yoğun sorgu gelen IPleri atak yaptığını düşündüğünüzden engelliyorsunuz, ama siz engelledikçe başka IPler ortaya çıkıyor, yoğunluk azalmadan atak devam ediyor. Bu atak tipi “Distributed Denial Of Service Attack” (DDoS attack), yani Dağıtık Atakla Servis Kitleme olarak biliniyor. Bir noktadan değil çok noktadan dağıtık ama düzenli bir şekilde yapılan atak servisi çaresiz bırakıyor. DDoS atağının amacı servisin tüm kaynaklarını sömürerek servisi sunum yapamaz hale getirmek.

Wired dergisinde yayınlanan yukarıdaki grafikte anlatılana göre sistem şöyle çalışıyor. Önce atağı planlayan bir merkez [1] tamamen anonim ödemeyle bir çok robot çobanı (”bot herder”) [2] tutuyor. Çobanlar atağın proje müdürlüğü görevini üsleniyor. Her çoban binlerce bilgisayardan oluşan bir çok ağ kontrol ediyor. Genelde bu ağları spamcilere kiralayarak yaşamlarını sürdüren çobanlar merkezden gelecek bir sinyalle milyonlarca veri paketini hedeflere gönderebilecek kapasiteye sahipler. Çobanların kontrol ettiği ağların çoğu sıradan insanların virüslenmiş bilgisayarlarından oluşuyor. Bunlara “zombie” [3] deniyor. Zombiler çobandan sinyali aldığında verilen hedefe [4] yığınla veri paketi göndermeye başlıyor. Siz de bu zombielerden biri olarak bir atağa katılıyor olabilirsiniz. Atak dağıtık yapıldığından bir anda milyonlarca farklı noktadan tek bir noktaya veri paketleri gönderiliyor ve hedef paketleri karşılayamaycak kadar ağırlaşıyor veya çakılıyor.

DDoS atağı bankalardan askeri sistemlere her yere uygulanabilir. Bir kaç saatlik bir atak büyük mali hasar yaratabilecekken bir kaç günlük bir atak modern ekonomik düzeni altüst edebilir.

Bu durum ağlı bağlı hayatın ileri seviye bir sürtüşmesi veya hibrid bir savaş olarak görülebilir. Askeri stratejiler araştırma şirketi RAND Corporation ABD Savunma Bakanlığına 1996 yılında verdiği raporda “Ağların Savaşı”nı anlatırken, terorist oluşumlarda DDoS benzeri ataklara kadar lidersiz çarpışmaların zamanında olduğumuzu belirtir. Raporun savı ağlı tehdidlere ancak ağlı sistemlerle cevap verilebileceğidir.


İşlemcinize 1 ile 50,000 arası asal sayıları hesaplatarak hızını deneyebilirsiniz.Bunun için asal test programını buradan indirebilirsiniz. En az 3 kere test yaparak çıkan sürenin ortalamasını alın normal ortalama 15 saniye ise işlemcinizi hızı yeterlidir.İşte alginometrisi…
#include <stdio.h>
#include <math.h>
#include <dos.h>
int say1,say2,say3,say4;
float t3saat,t3dakika,t3saniye,t3salise;
main()
{
struct  time t1;
printf(“\n\n\nAz sonra islemciniz 50.000 e kadar olan asal sayilari hesaplayacaktir\n\n\nDevam etmek icin Enter’a basin\n\n”);
getchar(); /*  enter’a basana kadar bekler  */
gettime(&t1);/* t1 degiskenine biosun saat,dakika,saniye ve salise değerlerini atar*/
/* asal sayilari hesaplayan döngü asagidadir*/
for(say1=2;say1<50000;say1++)
{
say3=0;
for(say2=2;say2<say1;say2++)
{
if(say1%say2!=0) say3++;
}
if(say3>say1-3)
{
say4++;
if (say4%10==0) printf(“\n”);
if (say1<10) printf(“%d     “,say1);
if (say1>10 & say1<100) printf(“%d    “,say1);
if (say1>100 & say1<1000) printf(“%d   “,say1);
if (say1>1000 & say1<10000) printf(“%d  “,say1);
if (say1>10000 & say1<100000) printf(“%d “,say1);
}
}
/* asal sayilari hesaplayan döngü burada biter. (tamamen bana ait bir algoritmadir,yazan yani bana değil :)*/
/* asal sayi algoritmasini anlamayi arkadaslarin kapasitesine birakiyorum*/
struct  time t2;
gettime(&t2);/* test bittikten sonra t2 degiskenine biosun saat,dakika,saniye ve salise degerlerini atar*/
t3saat=t2.ti_hour-t1.ti_hour; /* iki zaman arasi saat farkini hesaplar*/
t3dakika=t2.ti_min-t1.ti_min; /* iki zaman arasi dakikayi hesaplar*/
if (t3saat!=0)
t3dakika=(60-t1.ti_min)+t2.ti_min; /* diyelim ki test 11:59:45 te basladi ve 40
saniye surdu o zaman ikinci zaman 12:00:25 yani dakika farki -59 olacaktir ve yanlis hesaplanacaktir.
bu algoritma bu hatayi onlemek icindir*/
t3saniye=t2.ti_sec-t1.ti_sec;
if (t3dakika!=0)
t3saniye=(t3dakika-1)*60+60-t1.ti_sec+t2.ti_sec; /*saniyedeki hesapta hem saat hemde dakika degisimleri
olacagindan algoritma bu sekilde olacaktir*/
t3salise=(100-t1.ti_hund)+t2.ti_hund;
if (t3salise>99)
{
t3salise-=100;
t3saniye+=1;
}/*salise farklari 0-200 arasinda olacaktir. 100’den büyük salise olmayacagindan 100 cikarip
saniyeyi 1 artiriyoruz*/
t3saniye–; /* hesap geregi saniye 1 fazla cikdigindan saniyeyi 1 azaltiyoruz*/
printf(“\n\n\n\n\n\n  Test Suresi: %f saniye %f salise\n\n\n “,t3saniye,t3salise);
/*ekrana saniye ve salise degeri yazilir*/
say4++;
printf(” 1-50.000 araliginda %d asal sayi bulunmustur\n\n”,say4);
getchar();
return(0);
}
Reklamlar

Yorum Yok to “Ağların Çarpışması ( Büyük Teori )”

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: